söndag 14 juni 2009

Söndag!

Vad har man gjort nu dom sista dagarna. Ja inte vet jag. Tiden rinner iväg och vädret har varit skit. Pållarna har vi tagit in nu nattetid dom sista dagarna eftersom regnet bara öst ner. Finns ingen anledning till att dom ska stå ute och frysa. Star är ju ganska frusen av sig och Bonnie har faktiskt oxå skakat lite.
Bonnie har fått öva sig lite med att ha sitt nyinköpta bett i munnen. Har fått stå i boxen ett tag med det. Hon tycker nog det är konstigt för hon tuggar och tuggar på det.
Idag sadlade vi Star, jag tog cykeln som vanligt och så red vi ut en sväng. Idag stack vi direkt båda två för vi vet att Bonnie inte bryr sig att vi försvinner. Redan när vi stod i stallet så gick hon iväg ut i hagen och betade, annars brukar hon stå och hänga där medan vi sadlar Star.
Rundan gick bra och efter halva så bytte vi så jag oxå fick rida =) Väl hemma så undrade vi var Bonnie var, hjärtat slog ett extra slag när vi inte såg henne i hagen. Men Star gnäggade så ploppade hon fram, hon hade stått bakom stallet så vi inte såg henne.
När vi hade sadlat av Star och strechat honom så tog vi och tömkörde Bonnie lite. Hon fick gå med bettet i munnen men vi hade tömmarna i grimman. Vi gick upp till grannen, jag höll henne i grimskaftet och Thomas tömkörde henne. Jag gick där mest som en säkerhet.
När vi kom upp till grannen så träffade vi på honom och Inger (hans fru), dom var ute och kissade sin lilla nyinköpta valp Karo (Karo har alla deras hundar hetat). Han är åtta veckor gammal och så söt så söt. Han är en liten blandrasvalp men han ser ut som en rottis. Vi stod där och pratade en stund och sedan gick vi vidare en bit på vägen. När vi vände hemåt provade vi att sätta tömmarna i bettet och det gick överförväntan bra. Så nu ska vi öva och öva. Tyvärr så glömde jag kameran idag igen så det blev inga bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar