tisdag 9 juni 2009

Sommarväder ???

Vilket skitväder ! Det började bra på förmiddagen, solen gassade och jag sadlade Star och tränade lite på ridbanan. Efter hade jag bara tänkt att skritta av honom lite på vägen. Och tjo vad han INTE ville det. Det var protester hela vägen och jag tänkte, jag ska inte ge mig om jag så ska rida till månen. Det blev längre och längre och till slut fick jag rida över vägen. Det var första gången jag rider ut själv med Star och han försökte verkligen testa mig. Hundarna var ute på gården när jag red iväg och Bonnie var i hagen. Jag hörde hur hon gnäggade efter oss. Ja i alla fall red jag en stund till framåt under protester från Star för att till slut efter några km vända hemåt. Jag skulle jobba efter middag och jag hade inte koll alls på klockan så det var bäst att bege sig hemåt. Väl hemma fick hundarna mycket beröm dom satt båda två så fint på gården och väntade och Bonnie stod i hagen och tuggade gräs.
Efter middag började det att regna så när jag kom hem efter jobbet och Thomas efter sin skjutning vid halv nio tog vi in hästarna. Dom var blöta båda två och skakade lite. Till och med Bonnie, vi fick på fleecetäckena och Bonnies täcke är för litet nu så hon fick låna Stars gamla täcke. Så visst har hon växt den lilla.
Vi var oxå iväg i lördags och handlade ett träns och bett till henne, tänkte att det börjar bli dax att träna henne med det. Rekomendationerna från affären var att hon skulle stå med det lite löst i boxen för att vänja sig. Så det provade vi på idag i en kvart ungefär. Hon såg ganska komisk ut när hon höll på att tugga på det. Till slut var hon tvungen till att prova äta hö med det.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat!! Både med att inte låta Star bestämma när ni skulle gå hem och att ha bett på Bonnie! (få se om detta går fram nu, har ju inte kunnat lägga kommentarer här på bloggen på länge...) // Marina

    SvaraRadera