måndag 8 juni 2009

Cykelturen.

Ja nu har det några dagar igen och jag hinner inte med att uppdatera bloggen. För det första har jag sabbat en kamera, som tur inte den fina kameran utan en mindre digitalkamera som jag brukar ha när jag inte kan släpa med den stora. Jag och Thomas skulle ut en sväng i onsdags med Star. Thomas på hästen och jag på cykeln. Vi lät Bonnie vara ute i hagen när vi for iväg och det är första gången vi lämnar henne i hagen själv. Jag stod kvar med cykeln en stund uppe vid gården så jag hade lite koll på henne när vi lämnade henne.

Hon gnäggade lite och sprang lite fram och tillbaka men hon försökte inte forsera staket och dyligt så jag beslöt mig för att cykla efter Thomas och Star. Hohojaja vad jag cyklade. Jag hade väl stått och tittat på Bonnie i kanske 5 minuter och sedan cyklade jag för fullt vad cykeln gick för. Vägen var nyskrapad så grusen var alldeles lös och hjulen på cykeln bara gled. Lite läskigt, men jag tänkte jag är väl snart ikapp. Men det enda jag såg i säkert 5 km var endast spåren av dom.
Tillslut såg jag dom och trampade ännu fortare så jag kom i kapp. Shit vad jag var slut efter denna runda.........
När vi kom hem stod Bonnie i hagen och väntade på oss. Hon blev glad när vi kom hem och sprang och mötte oss.

Här ser vi två väntande hundar.
I Torsdags åkte jag och några av mina arbetskamrater till en stuga vi hade hyrt i Osby. Vi övernattade där och hade jättemysigt. Fyra galningar badade i den iskalla sjön och sedan grillade vi, spelade kubb, hade frågesport och drack lite öl och vin. Jag hade kameran med mig men tyvärr så hade den inte torkat så jag fick inte igång den, men jag ska få lite foto som jag kan lägga ut senare. Vi hade i alla fall jättemysigt och nästa tur blir i september, då ska vi till Ullared.

1 kommentar:

  1. Det var inte kallt i vattnet men ni fegisar tror ju inte på oss :)

    SvaraRadera