torsdag 14 juni 2012

Monstren........

.........ja nu kallas dom det, dom små kattungarna som bara växer och växer. Jag kan inte visa mig förrän dom hänger i mina ben och vill ha flaska. Jag försöker att vänja dom av med det nu för dom har börjat äta. Princess är verkligen en prinsessa,
hon äter så försiktigt så hon inte smutsar ner sig medan dom andra tre plöjer sig ner i matskålen och har mat överallt på kroppen. Speciellt Minior (som är en flicka och kallas mest Mini nu) och Evil Eye, dom får bada väldigt mycket under vattenkranen, för dom är täckta med mat nästan över hela kroppen efter ett mål.
Mini hänger väl lite efter i utvecklingen så hon får lite extra välling så hon växer till sig.
Igår när jag skulle gå ut genom ytterdörren så klämde hon sin lilla tass i dörren. Tassen svullnade ganska mycket och hon hoppade fram på tre ben. Stackaren.
Idag när jag kom hem från jobbet så började hon stötta lite mer på den så jag tror inte den är bruten.
Nu busas det rejält.


Skor är jättekul. Lilla Mini ligger i bakgrunden
och har ont i sin tass.

Evil Eye efter en måltid.
Härom dagen när jag var på loftet så ploppade Pearl fram ur en säck med isolering som låg mellan två bjälkar i taket. Jag tänkte vad kan hon ha i säcken så jag fick bära upp en hög bock så jag kunde klättra upp och titta. I säcken låg två små ungar, (väldigt välgödda) lite mer än en vecka gamla och Pearl spatserade så stolt och spann.
Jag fick hjälp av Thomas att lyfta ner dom och dom placerades i sadelkammaren med låst lucka utåt så hon inte lämnade sina barn eller gömde dom på annat ställe. Jag såg direkt att hon fann sig till ro och var nöjd med bädden så luckan var bara låst under natten. Nu har det gått några dagar och ungarna har börjat att öppna ögonen.

3 kommentarer: