onsdag 4 juli 2012

Lite uppdatering.

Ja tiden rullar på. På torsdagen innan midsommar så flyttade lilla Prinsess och Redneck till sina nya ägare. Ingen vits med att dom ska vara kvar här, dom både äter och dricker själva nu. Evil Eye och Mini stannar hos oss.
Eggavagnen packades midsommarafton för att dras upp till H.C. Midsommar helgen firade vi där tillsammans med Lasse & Carina som vanligt och en dag när vi satt på Kate´s och drack öl så såg jag en kändis med familj. Känner ni igen honom?

Frank Andersson
 På söndagen körde vi hem igen och lät vagnen stå kvar tills vi skulle upp där igen på onsdagskvällen.
Hagen i skogen har nu varit obrukbar ett tag för där har varit skogsmaskiner och skövlat ganska bra. Hästarna har fått gå här hemma och betet började tryta så på måndagen fick vi upp i hagen i värsta ösregn från kl fem till halv tio på kvällen och banka ner stolpar och dra tråd. När det väl var gjort och både jag, Thomas och Sofia var genomvåta ända in på underkläderna och regnet fortfarande vräkte ner beslutade vi att hästarna skulle få stå inne den natten, så halm fick strös i boxarna innan dom kom in. När väl allt var klart och hästarna inne klädda i fleecetäcken så var klockan ganska mycket. Men alla pållar tyckte det var skönt att bli torra.
Dagen efter när jag skulle släppa ut dom såg jag att i Snaps box var en stor igelkott. Vet inte om den hade tänkt att bygga bo i den överblivna halmen som låg kvar i boxen. Jag var i alla fall inte populär när jag skulle ha ut den. Den spottade och fräste och kurade ihop sig som en boll och jag försökte putta ut den med skorna, (det var lite läskigt) det tog lite tid men till slut sprang den iväg ut.

På onsdagskvällen var det åter dax för H.C. Bilen packades och vi var åter i Eggavagnen. Där flöt helgen på i ömsom regn och ömsom sol. På söndagen när vi skulle packa ihop så var det som himlen öppnat sig och det slutade aldrig att regna. Tillslut fick vi bara dra ner tältet och ösa in det i husvagnen för att komma hem någongång.
Big Bengt med son.

Jag och Big Bengt. : )




Clyde på uppvärmning.


Vacker som en Prins.


Clyde var med och tävlade i en gren och där gick han vidare till final och blev till slut 5:a. Vi träffade ägaren Per och han var stolt som en tupp.
Borta bra men hemma bäst det är ju så, efter en tripp till Chappen är man ganska slut och det var skönt att komma hem till Hörnetorp igen. Yoga hämtades hos mamma och pappa och Sofia har tagit hand om katter och hästar här hemma. Tack alla för hjälpen och tack Lasse, Carina, Lena, Göran och Sanna för en trevlig tur.
På söndagskvällen hittade jag ytterligare tre kattungar på loftet. Dom flyttades oxå ner till sadelkammaren så nu är där fem kattungar. En liten röd pojke som heter Wilgot men ska kallas för Wille och han ska flytta till Brinkagården hos Mia när han blir större.




Wille. (Han har W i pannan)




Lilla Grå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar