lördag 28 maj 2011

Fredag.......

......var det åter dax för Bonnie. Sofia kom oxå och hon och jag gick upp för att hämta hästarna. Jag tog Snappan och Star och Sofia tog Bonnie. Bonnie, hon är ganska smart hon, hon testade Sofia rejält stod på bakbenen och visade hur stor hon var men Sofia sa till henne direkt och då coolade hon ner sig. Vilken häst (hmm) det har vi aldrig varit med om. Medan regnskuren som precis kom så borstade vi av alla hästarna i stallet och jag fick träna Snappan med tränset som hon bråkar lite med. Vi provade oxå en annan sadel till henne som vi fått låna för att se om den passar men det verkade tvivelaktigt, Malin får hjälpa oss när hon kommer på tisdag. Bonnie sadlades och så fick hon springa av sig två rundor på ridbanan, denna gången bockade hon inte en gång........
När Sofia och Thomas var färdiga med sin ritt så hoppade jag upp på Bonnie och skrittade henne lite. Thomas tog Star och red lite, han sa det var underbart att rida sin gamla kuse igen, han har ju bara ridit lite si så där nu den sista tiden på honom.
Efter jag skrittat färdigt Bonnie och Thomas ridit Star lite så hoppade jag upp på Star och övade lite galopp. Var ett tag sedan så jag behöver öva........


Idag fick jag bara titta på


Back....


GOOD GIRL.......


Ser go och nöjd ut....
Efter ridningen så körde vi hem till mamma & pappa. Pappa fyllde år och så är det ju mors dag på söndag.
Grattis till er bägge.......

2 kommentarer:

  1. Trevligt, fortsätt så...! (dokumentera träningarna). Har ett tips om nån i gänget letar lång oljerock: såg en på Fyndhörnan, mitt emot Jannes loppis i Svalöv. Stod inget pris men det var en brun Marlboro. Ganska stor, "passar Conny". Såg inget pris dock. Kram Marina.

    SvaraRadera
  2. Hihi, såg inget pris alltså...! Suck vilket minne, visst blir man rädd för sej själv ibland?!... Marina

    SvaraRadera