tisdag 15 mars 2011

Söndag !

Söndagsmorgonen började lite trist med mulet väder och lite småruggigt. Men efter middag så tittade solen fram och då kom energin. Sofia var här och pysslade med Star och dom ser ut till att ha det supermysigt tillsammans. Hon borstar, masserar och kliar Star och han bara myser och myser...... Sedan sadlades han och hon red honom en stund.
Thomas tog en fajt med Snap i corallen innan jag sadlade henne och satt upp. Hon hade verkligen spring i benen och Thomas fick en ordentlig match med henne, hon sparkade bakut och utmanade lite men Thomas gav sig inte utan han vann matchen........

 

Ganska svettig......


Sadeln åkte sedan på och det var ju ett tag sedan jag satt på hästryggen. Hade lite fjärilar i magen efter fallen sist. Men det glömdes snart bort då Thomas hade lite lektion med mig och vi körde en liten minitrailbana i skritt och trav. Så härligt och mysigt det var och det funkade ganska bra kan jag tycka..... Snap såg oxå väldigt lugn och nöjd ut efteråt.



5 kommentarer:

  1. Härliga bilder!! Jag förstår att du hade fjärilar i magen, man är inte så pigg på att sitta upp efter diverse åkturer...! Skönt att allt gick bra. Jag hade min sköthäst (friesern) för sista gången idag, han är såld. Men ägaren har köpt ny häst som jag visst ska hjälpa till med i samma utsträckning = ) Kram, kofösare Marina (praktiserar bland kossor!)

    SvaraRadera
  2. Hmpf, kom visst in 2 ggr, kan frun radera...??/M

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja det var verkligen skönt att komma igång igen. Du vet ju själv hur det känns att åka av..... Kul för dig att praktisera med kossor, var inte det något som du ville, tur det inte var jag för jag har lite koskräck eller rättare sagt ganska mycket....
    Vad blir det för häst som du ska rida?

    SvaraRadera
  4. Hihi, korrespondens via din hemsida...! = ) Kossorna ääär så goa!! Ca 100 kalvar nu men räknar med ca 200 efter april månads utgång, alla går i lösdrift. Lite läskigt första gången man skulle in bland dom men nu går det bra.
    Jag vet inte så mycket om denna häst men det är ett sto, inte riden så mycket iom hon är travare (ujuj...) men väl körd desto mer. Travare KAN vara trevliga att rida, även om deras gångarter kan kännas lite - tja? - vobbliga. Hon kommer i helgen. Kram igen, Marina

    SvaraRadera