tisdag 20 april 2010

Vår ??

Jag undrar var våren tog vägen, ena dagen sitter man och har det så här gott i kvällssolen med gott grillat kött
för att i nästa stund ha det så här

Fast vädret är skit just nu så har vi dock haft det skönt i några dagar. Jag har varit hos Snap med jämna mellan rum och sist tränade vi lite spinning, galopp, skänkelvikning och provade på att rida ut lite. Hon är lite nervös men det får man acceptera för hon har ju aldrig varit ute på uteritt.
Fredagskvällen tillbringade jag på jobb, körde hem för att sova och körde iväg igen på lördagsmorgonen för ett nytt jobbepass. Slutade vid middag och på kvällen var vi bjudna på in och utflyttningsfest på Bäckhäll (grannen). Alla grannar var inbjudna och vi både åt och drack gott. Hade en jättetrevlig kväll och vid hemgång hörde jag talas om Månsatrollet som bor här i Billingeskogen. Kanske var det han jag träffade på en mörk morgon i vintras när jag var ute med Yoga och hon fick syn på något i skogen och hela raggen reste sig från huvud till svans och benen lade hon på ryggen och sprang i full fräs hemåt. Ja jag gick ju inte vidare precis utan följde Yoga i ganska rask takt hemåt. Men ialla fall så var inte trollet ute när vi gick hem i lördagsnatt.(Pust)
På söndagen var det åter dags för Thomas och Star att träna för Jan i ridhuset. Thomas red dit och jag fick återigen pumpa stålhingsten, koppla Yoga och cykla ner till ridhuset. Träningen gick som vanligt bra och som vanligt var kameran hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar