fredag 16 april 2010

Träningen igång !!

I onsdags var det dax att inviga ridbanan för i år. Vi sadlade Star och Thomas mjukade upp honom medan jag byggde lite trailhinder till honom. Bland annat gjorde jag en grind som han skulle öppna. Vi har provat på det tidigare men har inte lyckats att få Star till att närma sig den där grinden. Men idag lyckades det och det blev vi glada över. Thomas har tränat lite reining nu för Malin och i tisdags gjorde han mycket fina galoppombyten. Snyggt jobbat......
Torsdagkväll var det Bonnies tur med lite träning. Jag hade först henne i rundcorallen och sedan övade vi lite ledövningar. Hon var cool och lugn hela tiden så vi beslutade att vi skulle lägga sadel på henne för första gången. Thomas gick och hämtade Stars sadel och lade den på ryggen och sedan väntade vi på att hon skulle reagera, men det gjorde hon inte. Hon brydde sig inte ett dugg. Hon bara sniffade lite på den och sedan kunde vi gå rundor utan problem. Vi spände inte sadelgjorden men nästa gång ska vi göra det.


Slut för idag.......

3 kommentarer:

  1. Äntligen är ni tillbaka, det var på tiden!! Hihi. Vi har ju saknat er! Jag tror ni lyckas så himla bra med era övningar (nu sadeln) eftersom ni är så lugna och metodiska i ert arbete. Bra jobbat!
    Kan nån av er knyta en repgrimma?? Har provat efter ritning men får inte te'at... = ( //Marina

    SvaraRadera
  2. Det var på tiden mamma!!!
    Imorgon har jag SLUTPROV, sjukt läskigt!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Lycka till, Sandra!! Det klarar du galant... Hoppas det är ok att sända en hälsning härifrån? // Marina

    SvaraRadera