tisdag 12 januari 2010

Ledigheten slut !

Började jobba igår igen efter elva dagars ledighet. Hade väl lite ångest innan man kom iväg men när man väl infann sig på plats så kändes det som vanligt igen men jag hade lite på känn att Yoga skulle hitta på nå´t under dagens lopp och gissa vad det såg ut när jag kom hem.........SUCK
Jag låter bilderna prata för sig själv men jag kan säga att det är två nyinköpta soffkuddar som massakrerades.

Här är hon, den lilla terroristen!
Under ledigheten har det väl inte hänt nå´t vidare mycket. Har haft flera minusgrader och gott om snö så näsan har frusit när man varit ute. Så vad gör man då ? Jo man möblerar om och då kommer man på att man måste komplettera med lite nytt så färden gick till IKEA. Där var varorna slut som vi skulle ha och ni vet, vill man ha nya möbler så vill man ha det nuuuu.
Jag blev sur för att möblerna inte fanns inne och skulle inte komma förrän v. 6 men Thomas kom med förslaget att vi skulle köpa annat stället och då blev jag på gott humör igen. Tjoho, nu kom shoppingsinnet igång. Det blev ny TV-bänk, vitrinskåp och ett sidebord.
Sedan åkte vi till Härliga hem och jag fick äntligen mitt nya köksbord som jag har velat ha ett tag
Efter shoppingen for vi hem och monteringen och möbleringen började. För en gångs skull så tog vi det lugnt och skruvade ihop alla möbler efter ritningarna (som inte alltid brukas). När alla möbler var på plats så såg vi att vi var tvugna till att komplettera med ett soffbord så färden gick till IKEA igen dag två. Då inhandlades det oxå lite nya lampor och gardiner. Dag tre var allt klart förutom lite tavlor på väggarna och lite småplock. På kvällen dag två så tog vi paus från skruvandet och var hemma hos Pia och Arne och åt en jättegod middag med en supersmarrig kaloririk kaka till efterrätt. Som vanligt tog vi några rundor Billingepoker och åkte hem efter midnatt som vanligt.
På morgonen efter ser Thomas att någon (gissa vem??) har smakat på det nya soffbordet. Hon har bara passerat hörnan på bordet och satt tänderna i det. Vi får måla över det med lite färg så syns det inte. SUCK SUCK.
Vi har oxå hunnit med att hälsa på Ingela och Peter. Där bjöds det oxå på god middag och några spelrundor. Hade en jättetrevlig kväll men tyvärr glömt kameran så bilderna på lilla Ronja är inte så bra för dom är tagna med mobilen. Hon har växt rejält den lilla biten.
Lilla Eliott har vi oxå varit och grattat. Han bjöd på gooood smörgåstårta. Som vanligt så spelades det lite wii och jag kan ju inte låta bli det. Det är så kul at spela guitarrhero. Jag fick prova på att spela trummor oxå men varken gitarren eller trummorna gick så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar