onsdag 20 januari 2010

Glasögon !?

Ledig idag och har varit hos optikern (efter tjat från Thomas) för att kolla min syn som jag tycker har blivit sämre och sämre med tiden och jag fick verkligen en chock när jag såg hur klart allting kunde vara i ett rum i verkligheten. Jag var både långsynt, hade brytningsfel och behövde läsglasögon när jag läser. (Det kallas för progressivsyn hmmm) Att jag behövde läsglasögon visste jag ju om för jag har ju haft mina kappahlsbrillor nu ett tag men att det var så illa som det var hade jag ingen aning om. Sååå när jag stod där i butiken och skulle välja bågar så visste jag ju inte vilka jag skulle välja (ångest ni vet) men till slut fick jag i alla fall bestämma mig för två olika bågar. Man får ett par gratis när man köper glasögon på specsavers. Leverans om c.a 3 veckor och sedan är man en glasögonorm........

5 kommentarer:

  1. det var PÅ TIDEN mor!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Välkommen i gänget, tjejen...!! De e väl åldern = ) Men jag lovar dej att det är en befrielse - tänk själv att kunna se t.ex. siffrorna på instrumentbrädan! Eller läsa helt utan problem, även det småtta. Antar att du ju får ett par till "på långt håll/alltid" och ett par för läs- och pillgöra. Fniss. Blir skillnad mot köbeglasen som ju iofs inte varit dumma. // Marina

    SvaraRadera
  3. Välkommen, måste och så kolla min syn igen, var nog 3 år sen...
    Och fastän jag behöver glasögon hela tiden använder jag de bara vid tv-titt och bil-körning. :)
    Ska försöka bli flitigare om jag köper nya och har man två blir det roligare, var var du? Helsingborg? Jag tror specsavers ska öppna i LA...

    SvaraRadera
  4. Tack för det. Specsavers ska öppna i Landskrona i februari men jag var i Eslöv och köpte mina.

    SvaraRadera