måndag 7 december 2009

Tömkörningspromenad.

Under veckan har det inte hänt så mycket. Pratade med Tine på westernstore och hon skulle över till danmark och titta på en häst på Charlies corall. När jag var inne på Charlies coralls hemsida igår såg jag att hästen inte fanns med på salulistan så jag tror nog att hon har köpt honom. Jag ska ringa Tine och höra hur det gick. Lördagen bestod av jobb och sedan på kvällen lite kortspel med Pia & Arne fram till två på natten. Vi spelade både Billingepoker och Texas Holdem. Kul.....
På söndagen hade vi ingen ridning så vi passade på att ha lite sovmorgon. Smet upp vid åttadraget och gav hästarna hö och sedan kröp jag till kojs igen och sov till tio. Det var riktigt skönt att sova ut lite efter allt jobb.
På eftermiddagen så tog vi Bonnie och skulle tömköra henne lite på vägarna omkring, vi gick genom grannens gård och till vår fasa gick där två hästar precis i hagen intill vägen. Jag tyckte vi skulle vända för staketet kan dom gå över känns det som och den ena av hästarna är nog en hingst tror jag. Så vi vände och lallade rundor lite här omkring istället, bland annat gick vi ner till bäcken där vattnet forsade och Bonnie var lite rädd i början men vande sig snart vid ljudet. Passade på att småtjattra med Pia & Arne som oxå var där. Arne var lite farlig tyckte Bonnie för han höll på att fälla träd och hade en självlysande mössa och stora hörlurar på sig, men när hon väl såg att det var han så hälsade hon glatt på honom. Katterna och Yoga som var hemma när vi gick kom oxå på gåsarad efter oss, såg ganska kul ut. Hela familjen samlad på Bäckhäll utom Star som stod i hagen och kikade på oss.
Efter den lilla promenaden körde Thomas Bonnie lite på ridbanan innan hon fick återgå till Star och ut i hagen och vi kröp in i stugvärmen och latade oss resten av dagen.
Tyvärr ingen kamera idag så inga bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar