fredag 25 maj 2012

Kattungarna.

Ja det är inte lätt att vara liten och moderslös. Mamma Belle lyser med sin frånvaro. Jag har spärrat kattluckan där katterna har sin mat så dom bara kan komma in och inte ut. Den enda katten som jag hittat i sadelkammaren var en av fjolårets kull (oxå tjock om magen). När jag kom hem ifrån jobbet igår eftermiddag så såg jag att lilla Evil Eye var ganska illa däran, så jag ringde till veterinären i Röstånga och fick råd. Körde ner till veterinären och köpte nappflaska, mjölkersättning och en liten burk mat för critical care.
Medan jag försökte mata Evil Eye med flaskan så fick dom andra lite burkmat som dom försökte få i sig.
Evil Eye var ganska svag så jag fick ta en liten spruta och spruta in maten. En efter en matades och efter några timmar så hade faktiskt Evil Eye piggat på sig men då var det lilla Minior som var hängig och är fortfarande det.
Korgen flyttades in till oss igårkväll och alla bebisar har sovit i den i vårt sovrum och i morse var det dax igen för mat. Den enda som har förstått sig på att suga på nappflaskan är No Name, så man får trycka ut mjölken från flaskan eller spruta in med sprutan. Just nu ligger dom och sover gott i korgen och förhoppningsvis är dom mätta ett tag.
Alla fyra har varit duktiga med att kissa och även bajsat.
Håll nu tummarna för dom här små krabaterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar