tisdag 27 december 2011

God fortsättning !

Ja då var det över.........
efter en ganska intensiv vecka med allt som ska hinnas med. Gran, julklappar, mat som skulle inhandlas och tillagas och samtidigt städa och jobba. Var ganska slut när julen var över men trevligt hade vi i alla fall julafton.
I år köpte vi som sagt julgran och då snålade jag inte, det blev en disneygran för 300kr och inte en självplockad ful gran som förra året. Denna får stå inne lite längre än den i fjol.
Sofia var här julafton och pyntade i stallet så fint, tyvärr hann inte jag vara med för jag hade en hel del inne att slutföra innan alla kom.

Nams.....


Som vanligt hade vi knyte och det var oändligt mycket och god mat på julbordet och man åt så man nästan sprack.




Julsnapsen var så klart med och det utan olja i år.
 

Julklappsspelet hade vi oxå detta året men i år var det ingen riktig kamp som förra, det var några som tvunget ville ha ett paket Toffifee, det tillhör inte mina favoriter så dom andra fick gärna slåss om det.
Efter spelet så bytades det paket till höger och vänster så det slutade med att alla var glada och nöjda.


Glada Fam Malm.
Julklappar blev det förståss till alla, av Thomas fick jag en presentkort där det stod ; 
Nu när julen är över, då är det dags att hoppa upp i sadeln och jobba av all julmat och börja träna med Snap då jag har bokat en veckas träning på TPH med start den 29/12.
Så på torsdag lastas Snap och åker till TPH och jag börjar min hårdträning.
Jag ser verkligen fram emot detta.....ska bli sååååå kul.

Jens blev oxå glad när han fick julklapp av tomten,
bevis på att han varit snäll.....

I en av Filippas julklapp fanns ett wiispel och självklart skulle det testas.
ZUMBA, ibörjan var det bara ungarna som dansade men efter jag hade varit uppe och alla låg dubbla av skratt (en (bloggsystern) till och med grät) och visat min fantastiska koordination, så insåg väl alla andra att det inte kan bli värre så då körde dom oxå igång.



Stefan ganska duktig med rockringen.......

.......men det var värre för mamma...

Tack alla för åter igen en trevlig och mysig julafton.

1 kommentar: