tisdag 8 februari 2011

Storm.....

Ja som alla har fått känna på , har vi ju haft en rejäl storm inatt och en bit in på dagen. Thomas var uppe ett antal gånger inatt för det smällde och dönade här. Jag sov i godan ro till kl fyra i morse och då satt jag rakt upp i sängen, varför vet jag inte men det har kanske dånat till just då, sedan dess har jag varit uppe och gjort absolut ingenting förutom att laga staketet så gott jag kunde som hade rasat i stormen. Jag tog ledigt ifrån jobbet för att vi inte heller ville släppa ut hästarna i denna storm och det gick ju inte heller förrän jag lappat ihop staketet igen. Dom kom ut vid tvåtiden idag och så länge har dom aldrig stått inne. Det har oxå varit strömlöst större delen av dagen och då är vi verkligen handikappade. Vi kan inte ens gå på toa för vi har inget vatten när det är strömlöst. Men nu kl halv fyra var strömmen åter tillbaka och det första jag gjorde var att tappa upp vatten till hästarna, sätta på kaffe och spola på toa. Hurra hurra för strömmen......

1 kommentar:

  1. Då klarade ni er ganska bra. Jag trodde att det minst hade trillat några träd hos er. Jag och Göran var ute vid 01:00 tiden och jagade pool lock och soptunnor. Fy du milde vad det blåste. Sen var det svårt att somna om. Somnade någonstanns när du vaknade och sen var det upp 15:45. Trött? Nä då .... Vi hörs.

    SvaraRadera