torsdag 10 februari 2011

När katten är borta dansar råttorna på bordet....

Ja allt kan hända en helt vanlig onsdag. Jag körde och jobbade vid middag igår, allt var frid och fröjd. Kl fem när Thomas anlände hem så möttes han av en jätteglad Yoga på gården?? Vad gjorde hon ute? När han tittar i hagen så går Star utan täcke?? Har han inte fått täcke på sig idag? Han hittar täcket sedan i hagen.  När han kommer in i vårt hus möts han av ett jättekallt hus. Köksdörren står på vid gavel och kylan bara väller in. I fåtöljen ligger Doc och sover i godan ro. Och han får aldrig vara inne när vi inte är hemma.
Till råga på allt så hittar han en mus i musfällan i vaskskåpet och han är inte så glad för att tömma fällor vilket jag inte bryr mig om. Han ringer mig på jobbet och berättar vad som hänt och förklaringen är att jag glömt att låsa köksdörren och Yoga brukar öppna den själv när hon vill gå ut och Star hade täcke på sig när jag körde men jag tror att Bonnie har en liten skuld till att täcket var av. Hon brukar stå och tetas med Star och bita i hans täcke. Hon har väl dragit så hårt i täcket så knäppena på bringan har gått sönder. Fråga mig inte sedan hur Star har fått av det med både bensnöre och kryssgjordar under magen. Imorse när jag tog på täckena såg jag att även Bonnies ena knäppe var sönder så Star har kanske försökt ge igen.......
Men idag så har det återgått till vanligheterna, täckena lagade och på alla tre hästarna, köksdörren låst, musfällan laddad och katten ute.......

1 kommentar:

  1. Hihi, det är ju som hämtat ur värsta komedin...! Näe, det är nog inte så roligt egentligen. Lagen om alltings jävlighet, kanske? Kul att du hittat tillbaka till tangentbordet, Åsa! Kram Marina

    SvaraRadera