tisdag 17 april 2012

Ja det var ju ett tag sen.........

Dagarna går och blir till veckor och veckorna går och blir till månader, ja det var ju ett tag sedan och kanske dags för en uppdatering.
Våren har kommit och nu har vi ju sommartid vilket är bra för då kan jag och Thomas gå upp med hästarna i den stora hagen på morgonen innan vi kör till jobb. Det har hunnit bli ljust nu kl halv sex när vi vandrar iväg upp till skogen. Innan ville jag inte gå när det var mörkt för jag tycker det är lite läskigt då. Men nu går dom där och tuggar hela dagarna och hämtas hem vid åttatiden.
Någon ridning har det inte blivit ännu, bara lite jobb på ridbanan. Snaps sår är snart helt läkt, det har varit en lång procedur med det. Jag har oxå pratat med Malin så vi ska väl snart köra igång våra träningar och kul ska det bli : )
En klikväll i stallet......

......finns inte en häst till som är så kelsjuk.

Min husse......
Påsken har ju oxå hunnit att passera. Skärtorsdag var jag och Pia ute och gjorde påskfint. Vi tog björkgrenar, satte fjädrar i, och satte upp dom vid alla inkörslar. Det blev faktiskt riktigt påskfint.

Hos Pia & Arne

Kasken & Ali blev lite skraja för påskriset.......

........ men var ändå nyfikna.

Någon granne fick fjädrar i träd.

Lilla Hörnetorp



Långfredag var vi inbjudna på påskmiddag hos Pia & Arne. Dom har satt in ett nytt fint kök och alla som hjälpt till med det var inbjudna (fast jag vet inte vad jag gjort mer än att tittat på). Mat i massor såklart och en jättetrevlig kväll. Sillasupen var ju så klart framme och jag drack minsann en jättegod snaps som hette..........    
Tack för god mat och en trevlig kväll.          







Påskafton var det meningen att vi skulle ha premiärtur med vår eggavagn tillsammans med Lasse & Carina på Röstånga camping tillsammans med alla fjolårets campingnördar som firade påsk då med knyte och med ett väder som var strålande. I år snöade det och var svinkallt så vi åkte inte iväg men alla övriga gjorde det och på lördagsmorgonen fick jag ett samtal från Röstånga.....får vi fira påsk hos er i kväll, vi fryser.......
och självklart fick dom det. Klockan fyra var vi över tjugo personer i vårt lilla hus och borden dukades och påsken snappsades in. Till och med jag drack snaps igen  : )



Kvällen flöt vidare och vi hade en jättetrevlig spontan påskaftonskväll.

1 kommentar:

  1. Ja det var på tiden att vi fick lite uppdatering!!!
    Och tack för en trevlig Påsk Afton och tack för att vi fick komma in i värmen (brr ute)
    Lena

    SvaraRadera